Warg Litio3 Teszt

Kon-Tiki
Közzététel szerző: Szeberényi Gábor itt Tesztek · 5 Március 2024
Tags: tesztsátor
Lassan sátorkölcsönzőt nyithatunk, a különféle helyzetekre megfelelő "vászon otthont" kiválasztva.
Idén egy három hetes vízi túrára készültünk, ahol naponta váltjuk a táborhelyeinket. Rá kellett jönnünk, hogy a választékból pont az hiányzik, amire szükségünk van.
Jelen elvárásaink a sátorral kapcsolatban a következők voltak.
  • Ketten fogunk benne aludni, tehát 3 személyes legyen, hogy a csomagokkal elférjünk
  • Könnyű legyen, és kis helyet foglaljon
  • Felállítása és bontása  egyszerű és gyors legyen
  • Rudazata kibírja a napi szintű sátorállítást
  • Szélnek és esőnek ellenálljon, és jó szellőzést biztosítson
Már télen elkezdtük nézegetni a sátrakat. Ki is választottuk a nekünk tetszőt, de úgy voltunk vele, hogy ráérünk májusban majd megvenni. Itt egy elég komoly hibát vétettünk, mert 3 hónap alatt az ár több, mint 60%-ot emelkedett. (minden sátorra igaz volt)
Nem tudtunk mit tenni, nyeltünk egy nagyot és megrendeltük a WARG Litio3 sátrunkat.

Amiért őt választottuk:
Külső bevonata szilikonbevonatú nejlon Ripstop (szakadás gátló) erősítéssel, ami könnyebb és ellenállóbb, mint a poliészter.
A dúralumínium rudazat a kiváló stabilitás és szélállóság mellett biztosítja, hogy a naponta történő sátorállítás se okozzon benne kárt. (Tapasztalatunk alapján erre a laminált üvegszállas rudak nem alkalmasak, mert gyakori igénybevétel mellett könnyen töredeznek)
Önhordó konstrukció, így cövekek nélkül is felállítható, ha körülmények megkívánják. (pl. sziklaperemen, beton stb.)
Poliuretán bevonattal ellátott poliészter alja tökéletes vízállóságot biztosít. Erről szeptemberi tengeri túránkon meg is győződhettünk, amikor sátrainkra az évszakváltó front akkora csapadékot hozott, hogy egy random kis patak éppen táborunkon keresztül talált utat magának, szó szerint  úszóházakká varázsolva nomád hajlékainkat. Belülről lehetett látni a sátoralja alatti víztömeget (vízágy), belül mégis minden száraz maradt. Itt jegyezném meg, hogy másik sátram, az 1 személyes NaturHike Up1 is kiválóan vizsgázott, de erről majd egy másik posztban.
Könnyített dúraluminum cövekeket adnak hozzá, ami az utóbbi időben kedvencemé vált. Könnyű leverni köves talajon is, nehezen görbül el, és könnyű.
Két bejárattal és két kis külön előtérrel rendelkezik, ami két főnél komoly kényelmi szempont.

Tapasztalatok:
Ha röviden szeretnék írni róla, akkor azt mondanám, hogy nagyon megszerettük, jó érzés volt benne aludni, beváltotta minden hozzáfűzött reményünket. Tökéletesen működött a 3 hét alatt.
Kézbe véve, egy 54x16 cm-es, 2,4 kg-os csomagot kell elképzelni. Kajakba is könnyen elhelyezhető. Ehhez a súlyhoz 205x175 cm-es belső tartozik, kategóriában szerintem impozáns 125 cm-es magassággal. A külső méret 220x371 cm.  (A háromszög alakú előtérnél értelemszerűen a 220 cm-es szélesség nincs meg.
Kicsomagolás után először a két rúdból álló kupolát hozzuk létre, úgy, hogy a belső sátrat egyszerűen csak rá csatolgatjuk. Ez kb. 2 perces munka. Ha nagyon jó idő van, akkor aludhatunk akár így is, külső sátor nélkül. A belső sátor nagy része nem más, mint egy jó erős szúnyogháló, remek légáteresztést biztosítva. A nagy, "D" alakú zipzáras bejáratokon kényelmes a közlekedés. A maradék két oldalon végig tároló zsebek vannak, és még plusz egy, a fejünk felett is található.
Én ilyenkor cövekelek, majd jön a külső sátor, amit hasonló gyorsan be lehet állítani. Sátorszemei szintén a rudazat négy végéhez csatlakoznak. A megfelelő szintű feszítése, egyszerű szorító csatos megoldással, egy mozdulat. A fényvisszaverő zsinórokat ezután rögzítem, bár ezek nélkül is teljesértékű sátrat kapunk.
A külső sátor két szellőzőnyílással rendelkezik beázás elleni védelemmel, ami működött is, kivétel amikor reggelente le akartam rázni a ponyván lévő vízcseppeket. Ilyenkor mindig sikerült, a sátorban még pihenő páromnak egy kis fejmosással kedveskednem.
A sátor nagyon jól teljesített viharban, erős szélben, és folyamatos esőben is. Felállítása és bontása nem vett el sok időt a túrából.  Páralecsapódást egyszer sem tapasztaltunk.
Hogy a hátrányokról is tegyek említést: Reggelente, amikor kifele igyekeztem, és vizes volt a külső sátor, csak úgy tudtam kimászni, hogy amikor a külső zipzárt húztam fel, kicsit én is vizes lettem. Már a túra vége felé jártunk, amikor a cövek rögzítésére szolgáló, egyébként erős szövet anyag, az egyik saroknál elengedett. Ideiglenesen, ezt egy kábelkötözővel pótoltam. (Képet mellékelek) Mivel a sátorra 2 év garancia van, még gondolkodom, hogy ezt érvényesítsem-e.
Más negatívumot nem tudnék említeni. A sátor tökéletesen megfelel egy vándortábor jellegű túrához, 3 évszakon keresztül. Valószínű sokáig hű társunk tud maradni, a felhasznált anyagoknak.

Minden jog fentartva!
Az oldalon található tartalom bárminemű felhasználása,
csak a jogtulajdonos engedélyével történhet.